söndag 29 augusti 2010

Växlande förhållanden!

Komma å störa på detta sätt.....
Trött och seg efter Lördagens festligheter gav man sig ut på havet full av förväntningar. Sent om sider var man så färdigriggad och ute bland öar, kobbar och skär. Till en början såg det riktigt hett ut. Med vindar i trakterna kring 6-8 m/s, mulet och högvatten skall det ju vara bra fiske. Kan tänka mig att det tidiga morgonfisket kunde gett utdelning. Tappar ganska omgående två hyfsade öringar och har nån dragning i linan. Men det vill sig inte riktigt. Sen kommer hellregnet och vinden avtar en aning i och med det. Jag trugar vidare och väljer att gå längre ut och söka öringen där dyningarna rör om vattnet rejält. Inte en känning!
Söker vidare lite längre in mot fastlandet igen och lyckas med nöd och näppe lura upp en liten 25:a. Bättre än inget! Det klarnar upp mer och mer och snart är det molnfritt och stiltje. Fisket känns lönlöst så jag ger upp! Höstfisket har börjat riktigt dåligt måste jag säga, kan vara lite för varmt vatten fortfarande. Vem vet? Det jag vet är att det måste bli bättre snart om det skall leva upp till förra säsongens avslutning.....
-
Som det ser ut nu så blir det inget havsöringsfiske i veckan och till helgen skall jag besöka Andreas JacobssonTiveden Flyfish :-) skall bli riktigt roligt att få testfiska hans vatten!

2 kommentarer:

  1. Ska bli intressant att höra hur det var i Tiveden. Kan bli ett besök dit om det verkar bra nån gång.

    SvaraRadera
  2. Gött att du är på tårna igen....Det kommer givetvis en rapport från Tiveden vad det lider!

    SvaraRadera