tisdag 14 september 2010

Sen rapport!

Tillbaks igen efter håvning.
I Lördags morse drog Staven och jag iväg på ett tidigt morgonfiske. Efter en veckas östliga vindar trodde vi att de för stunden sydvästliga vindarna skulle sätta fart på fisken. Så var nu inte fallet utan vi fick kämpa rejält för de första kontakterna. Vi hade ett par dragningar men inget mer de första timmarna.
Väl i "Lagunen" tändes hoppet då vi först såg två rejäla öringar göra luftsprång, spänningen stiger för en kort stund men ingen kontakt! Efter att vi grundligt fiskat av Lagunen lyckas vi sen skrämma en riktig bit till öring som uppehåller sig på decimeter djupt vatten i en "plaskpöl".....Gick där och tuggade tångräker i den lilla ström som brukar bildas där! Saken är den att jag brukar alltid lägga ett kast in i pölen, aldrig sett eller fått nått dock, men denna gång gjorde jag inte det och då var fisken där. Stor var den också!

Efter detta drar vi utomskärs och vi hittar äntligen huggvillig fisk. Jag lyckas landa 2 öringar och Peter 1 på ganska kort tid. Alla tre öringarna håller sig kring 40 strecket och faller för en liten orange upphängar-räka.

Ovan foto är från Stavens nya Nikon D90.

4 kommentarer:

  1. Gött att ni fick lite fisk. Är säsången slut nu? För havsöring alltså.

    SvaraRadera
  2. Hallå Mathias,

    Efter ett satans trixande så går det ibland!

    Säsongen lider mot sitt slut i alla fall!
    Sista september är det slut men jag skall till Ryssland V.39 så jag har endast 10 möjliga fiskedagar kvar - skall vara glad om jag får till två......

    //Andreas

    SvaraRadera
  3. Vad händer i Ryssland? Om det är fiske så tycker jag inte synd om dig men det lät som att det var nått annat det handlade om.

    Ett par turer ska du nog lyckas trycka on iaf:-)

    SvaraRadera
  4. Det är tjänsteresa till Ryssland så fiske är inte att tänka på, Så nära men ändå inte....

    Man får hoppas att familjen har förståelse för den frustration som infinner sig om man inte får fiskat av sig inför vinterns mörker, Än finns det hopp!

    SvaraRadera