söndag 20 september 2009

Magisk Morgon!

Ålefiskarstugan i morgonljus
Morgonturen startade samtidigt som solen gick upp över horisonten. Det var en riktigt vacker alldeles lugn morgon med ett underbart ljus, magisk helt enkelt!
Var tvungen att börja med lite foton innan fisket drar igång.
Morgonen till ära har jag tänkt prova lite nya platser, kanske kan man hitta nån ny "hotspot", men först ett stopp på en gammal beprövad. Efter ett par kast faller första öringen för den bruna Magnusen, en 45cm:are som väljer att truga och köra runt på djupet innan det är dags för håvning.
Efter den fina starten drar jag vidare för att utforska djupen runt en ö jag länge velat testa. Den visar sig vara riktigt fin runtom, perfekta bottnar med lite stora stenar och grund.
Det bli 3 öringar på den nya plasten varav en 46-47 cm:are som bjuder upp till riktig dans - årets fight faktiskt. Den högg med riktigt lång lina ute och drog på med en väldans fart, ett tag trodde jag det var dags för årsrekord. Det visar sig vara en nästan helt silverblank fisk i mycket god kondition. Den får friheten åter och vilar ett bra tag precis vid båten.
En riktig lyckad morgon/förmiddag med 6 landade varav två över måttet! Skit att det snart är färdigfiskat för den här säsongen!

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat FlyFiction! Gött att ngn drar lite Silver! Uppdaterat både tävling och dagboken på www.tigerfishing.se ! Tycker det är lite dåligt att vissa fiskar järnet medans andra få slita ont!!!! Finns ingen rättvisa här i världen!

    SvaraRadera
  2. Tigern, Hade du spelat dina kort rätt kanske du sluppit drivna linor och såna saker och hade du dessutom gjort rätt från början så hade sluppit jobba hela helgen och kunnat fiska istället :-)

    10 dagar kvar av säsongen, ut å piska bara!

    //Andreas

    SvaraRadera
  3. härliga bilder as usual o god text nice med fighten på 47 an själv har man 2 dagar kvar o jobba o sen semester resten av september för havsöringsfiske o avkoppling så vilar spöet idag o imorrn iaf:)

    SvaraRadera
  4. Med tanke på vad jag kör in, så är det lätt hänt att Anonym fastnar med utvalda kroppsdelar delar i det som rör sig!!! Grrr!

    SvaraRadera
  5. Fy va skönt där Jörgen, hoppas att det blir lite bättre förutsättningar än den något blåsiga rapporten som SMHI levererar! Återkom med resultatet! Själv hoppas jag att sista dagarna i september kan ge bra väder då jag planerar en ledig dag!

    Tigern morrar lite där i sin senaste kommentar ser jag....får väl se till att hålla koll på tentaklerna nästa gång jag visar mig där nere!!!

    //Andreas

    SvaraRadera