söndag 31 juli 2011

Juliöring

För ett par kvällar sen var det dags för ett nytt försök efter nattöringen. Hade inga förväntningar alls faktiskt då vädret och förhållandena gjorde mig aningen skeptisk. Jag haffsade i alla fall ihop grejerna och satte av på cykeln. Väl på plats märkte jag att håven och mina nattfiskebrillor låg kvar hemma.
Innan fisket började satt jag en bra stund och bara spanade efter vak, när jag såg första fisken blev det två kast men den tog inte. Kastade inte speciellt mycket och när jag väl kastade så var det ingen kontakt. Det var faktiskt ingen vidare aktivitet under kvällen men ett par sporadiska vak och väldigt mycket räkor i vattnet noterades.

Strax efter midnatt lyckades jag äntligen kroka en rund å fin 40 cm:are på en svart ytskrapare. Den pigga lilla rackaren räddade i alla fall kvällen från fiasko.
Vakspan med tillbehör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar