fredag 14 maj 2010

Trögt morgonfiske....

Storprickig rackare
Läste ett inlägg från igår där Albin Silver berättar om ett trögt morgonfiske. Efter min morgontur instämmer jag till fullo och gör ett plagiat på Albins rubrik :-)
Klockan ringde vid 5. Efter ett par snoozar och snabbfrukost var jag nere i båthamnen strax efter 6-snåret, viken är återigen invaderad av näbbisar. Löjligt mycket slangar som drar runt!
Börjar med de gamla vanliga platserna, som för dagen e helt fisktomma. Byter taktik och går ut på djupet och fiskar av ett par riktiga djupkanter, eller rättare sagt bergväggar ner i vattnet. Det osar storfisk. Efter en kort stund får jag årets minsta öring ;-) den mäter nog inte ens 20cm.
Drar vidare och testar en "oprovad" vik där en öring, något större än den första, smakar på den gråa Magnusen.
Öringarna verkar vara lite sega och är inte riktigt på hugget, jag har visserligen ett par dragningar och ett par goa följen men det vill sig inte riktigt. Trögt var ordet.
Kanske skall man köpa sig en riktig sjunklina för att komma ner på djupet när det är sådana här förhållanden?

2 kommentarer:

  1. har funderingar på det med. Kanske skall ta en lunch "ute" nästa vecka och kolla läget lite på marknaden.
    G-fly

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra ide. Skall kolla efter sjunkline infettning också, så att man slipper besväras av en flytande Coastal intermediate!!!

    //Andreas

    SvaraRadera